poniedziałek, 21 października 2013

co z oszczędnościami

Ryzyko to dla mnie odległy temat. Nie lubię podejmować ryzyka, szczególnie w kwestii finansów. Myślę, że wynika to głównie z faktu, że mam niezbyt jeszcze wysoki poziom oszczędności i utrata każdej złotówki może być dla mnie bolesna. Dodatkowo uważam, że nie posiadam jeszcze wystarczającej wiedzy na temat inwestowania, aby świadomie podejmować ryzyko w tym zakresie. Obecnie koncentruję się na zdobywaniu wiedzy na temat, aby wkrótce podjąć pierwsze próby inwestowania moich oszczędności. Swoimi przemyśleniami, wnioskami i pierwszymi próbami inwestowania na pewno będę się dzielić na tym blogu. Na chwilę obecną wszystkie moje oszczędności siedzą sobie bezpiecznie na lokatach bankowych - których przegląd robię zawsze w momencie wygasania poprzednich lokat, o czym również będę pisać. Nigdy nie dopuszczam również do sytuacji, żeby nadmiarowa gotówka "leżała" na nieoprocentowanym koncie. Wszystkie chwilowe nadwyżki finansowe przerzucam na konto oszczędnościowe. Majątku na tym nie zbiję, ale chociaż częściowo niweluję niekorzystny wpływ inflacji na moje oszczędności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz